|
|
| Auteur | Bericht |
|---|
Ken Moderator

Aantal berichten: 90 Registration date: 29-06-08
 | Onderwerp: Asus F3Sv AS018C di jul 01, 2008 5:30 pm | |
| mijn huidigge systeem is een asus laptop
F3SV-AS018C
Breedte: 36.5 cm Diepte: 27 cm Hoogte: 4.1 cm Gewicht: 3 kg
Processor: Intel Core 2 Duo T7100 / 1.8 GHz 64-bit Computer
Chipsettype: Mobile Intel PM965 Express
Ram Grootte geïnstalleerd: 2 GB Technologie: DDR II SDRAM - 667 MHz
DVD±RW (+R dubbellaags) / DVD-RAM Kaartlezer: 8 in 1 kaartlezer
Display-type: 15.4" TFT
Max. resolutie: ( WSXGA+ )
Breed beeldscherm: Ja
Grafische processor/leverancier: NVIDIA GeForce 8600M GS TurboCache voor 1GB
Webcam
Sensorresolutie: 1,3 Megapixel Kenmerken camera: Draaibaar
hardware gaat goed alleen gaat hij nu voor de 2 de keer in een jaar binnen voor herstelling zonder te laten vallen begint hij beetje uit elkaar te vallen barsten vertonen heb op de asus site gevonden dat dat een productiefoutje is
Dell Dimension 4600
processor 2.66 GHz Ram 512 Mb (waarvan 256 Mb geleend van kennis) hoop er snel wat meer in te steken. ben aan het zoeken naar goede prijzen Grafische kaart Geforce 5200 Harde schijf 250 GB en 80 GB extern
m.a.w. hopeloos veroudert dus |
|
 | |
Admin Admin

Aantal berichten: 160 Registration date: 29-06-08
 | Onderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C di jul 01, 2008 6:42 pm | |
| Ach, mijn oude laptop die ik minder vaak gebruik, beginnen ook al kleine stukjes af te springen, maar is wel 5 jaar  Tot hoeveel kan je je ram nog uitbreiden in dat Dell-systeem? En tot hoeveel ben je van plan uit te breiden? Welke kloksnelheid? |
|
 | |
Ken Moderator

| Onderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C di jul 01, 2008 10:41 pm | |
| het zijn geen stukjes vind ik zelf allee 1cm op 1cm is ind wa klein. rare is da em al maand ni van mijn bureau was afgekomen en berst van aan de pijltoetsen tot aan de buitenkant.dus volledig middendoor(centimeter of 2) mijn moederbord van de dell kan volgens de fabrikant 4GB aan. ik heb 4 slots voor ram. de kloksnelheid moet ik eens ene zien. Nu zitten er 2 latjes in van 128 Mb (veel te weinig dus  ) moest PC 2700 DDR of PC3200 DDR ram zijn als ik mij niet vegis. kga het wel ni bij dell kopen wss die zijn nogal duur  kzen aan het zoeken naar een goedkope site wet er soms iemand een? stuur dan een priveberichtje aub. mss vind ik iets in amerika ofzo? met de lage dollar. eigelijk grappig. die pc is min 4 jaar oud als ik mij niet vergis en het enige dat verandert is is een harde schijf bijgestoken en een tv kaart. |
|
 | |
Admin Admin

| Onderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C di jul 01, 2008 10:46 pm | |
| Ok, bij mij zijn het echt stukjes in de hoeken waar iets zit samengeschroeft  misschien 1 mm bij 2 mm  Zo'n grote barst is inderdaad minder... Kingston pakken hea  Met die pc-getallen hou ik mij niet bezig. Dat staat op die latjes zegt men dan maar meestal staat het er toch niet op, ik kijk naar de kloksnelheid. Ach, nooit nog een nieuwe computer pakke jong, als ge dezen blijft upgraden hebt ge om den duur ook ne nieuwen  |
|
 | |
Ken Moderator

| Onderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C di jul 01, 2008 10:48 pm | |
| ik zen ni echt van zin om er nog veel geld aan uit te geven. lijkt mij een beetje zot nu ik laptop heb
is zelf een tijdje gedacht van deze gewoon weg te moffelen in de kast en controle te laten houden over netwerk als server maar hij gebruikt iets te veel stroom naar mijn mening dus da ga ni door |
|
 | |
Admin Admin

| Onderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C di jul 01, 2008 10:50 pm | |
| Dat nieuwe leven als server is nog niet zo'n slecht idee...
Onnodige stroomvreters eruit, nieuwe voeding et voila! |
|
 | |
Ken Moderator

| Onderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C di jul 01, 2008 10:51 pm | |
| jammer genoeg ligt mijn voeding nog op school in mijn kastje vergeten leeg te maken pff was toch overschot |
|
 | |
Admin Admin

| Onderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C di jul 01, 2008 11:01 pm | |
| Ach, kan toch geen probleem zijn, maak er een server van, vanop afstand te benaderen en altijd te controleren via de router, dan heeft ie al geen scherm ofzo meer nodig en kan de videokaart er misschien al uit...
Haal overbodige harddisk en ram eruit (beperk tot 1 latje, is minst stroomvretend)
Optische drives loskoppelen (heb je op zo'n server ook niet meteen nodig en kan je altijd tijdelijk aankoppelen) en als ge de kast laat openstaan en ge ziet dat er ni te veel stof aankomt kunt ge misschien ook op ne casefan besparen...
En als ge dan in het achterhoofd houdt da ge u server ni te veel ga belasten...
Komt ge volgens mij al toe me een voeding van 100 Watt
Misschien zelfs nog minder... |
|
 | |
Ken Moderator

| Onderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C di jul 01, 2008 11:04 pm | |
| da dacht ik ook deze pc is al voorbereid dak em extern via de laptop kan besturen. |
|
 | |
Ken Moderator

| Onderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C wo aug 06, 2008 6:54 pm | |
| mijne laptop is nu echt kapot was bezig met em te formateren voor ik em naar asus zou sturen voor reparatie en sluit mijn beeldscherm. hoor een krak en plots breekt het scharnier los. krijg em nu niet meer dicht of open.  rotpc kheb es zitten rondzoeken op het internet en heb ondekt dat met mijn type nogal veel problemen zijn met barsten en dergelijk. voor mij geen asus meer. tis gewoonweg BROL  |
|
 | |
Ken Moderator

| Onderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C vr sep 05, 2008 11:04 am | |
| ik heb mijn laptop net terug. ik had hem opgestuurd op 12 augustus. nu is het 5 september. terwijl hij weg was heb ik niets hehoord van de kant van asus. de helpdesk gaf ook geen antwoord. toen ik het gisteren beu was heb ik naar de chef van die mensen gebeld ik heb daar mijn verhaal gedaan en ook terloops ff vermeld dat ik na 2 weken proberen nog geen zinnig antwoord had gekregen. deze vroeg toen mijn rma nummer en hij heeft het persoonlijk opgezocht. hij wist mij te vertellen dat ik zolang moest wachten omdat men geen wisselstukken had. ipv dat ff te zeggen maarnee hoor hij heeft me toen gezegd dat de laptop diezelfde dag of de dag erna zou opgestuurd worden. wat ook wonder boven wonder gebeurde. gisteren om 21 uur zat hij in ahrnem(nederland). deze ochtend om 8 uur stond hij hier aan mijn deur. ik zette hem aan en merkte dat ik het user passwoord van de bios vergeten was dus ik op internet gaan zoeken en vind daar dat ik naar asus moest bellen voor het master passwoord ik bel en de eerste persoon zegt dat ik hem moet opsturen. jullie raden alwel dat ik niet echt ermee kon lachen. verdere info wou hij niet geven. ik stelde voor om de bios te resetten maar dat wijgerde hij te zeggen waar de biosbatterij verstopt was. ik heb ff later terug gebeld en kreeg zijn collega aan de lijn. nadat ik alles uitgelegd had kreeg ik een vraag. Heeft u niet net met mijn collega gebeld, Ja dus. Deze man snapte uiteindelijk het probleem en heeft mijj gevraagd het factuur op te sturen. als bewijs dat het mijn laptop wel was. daarnaa heeft hij het masterwachtwoord opgestuurd naar mijn. eerst werkte het nier het 2 de passwoord ook niet totdat ik het intikkte alsof ik op een qwerty klavier bezig was. uiteindelijk werkte mijn laptop terug. nu nog ff mijn harede schijf er in steken en alles is teruig in orde(had deze er uit gehaald omdat ze die de vorrige keer hebben geformateerd en er V : virussen I : indringers S : spyware T : troyans A : ander ongedierte op hadden gezet. voor kort te zijn. de service trekt op niet veel . er zijn uitzonderingen bij |
|
 | |
Ken Moderator

| Onderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C vr sep 05, 2008 11:07 am | |
| ah ja alles is op kosten van asus hersteld. hij was wel in garantie maar sommige hadden mij gezegd dat ze moeilijk zouden gaan doen omdat em zoveel barsten en stukken had. ze hebben gewoon de volledige behuizing vervangen |
|
 | |
Admin Admin

| Onderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C vr sep 05, 2008 11:12 am | |
| Heb ik ook al gehad, dat ik met m'n laptop wilde teruggaan omdat hij het wachtwoord niet meer aannam en dan uiteindelijk met querty geprobeerd. Hoor dat vaak, is veelvoorkomend probleem  Hey en niks tegen vista hea, Je hebt weliswaar malwarebescherming nodig, maar dat is bij elk OS zo. |
|
 | |
Ken Moderator

| Onderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C vr sep 05, 2008 11:15 am | |
| ik vind vista te traag. en werk liever met xp heb nog steeds geen nuttige voordelen aan vista ontdekt |
|
 | |
Admin Admin

| Onderwerp: Re: Asus F3Sv AS018C vr sep 05, 2008 3:23 pm | |
| kwestie van wennen.
En wat betreft "traag" zijn valt vista goed mee. Ik heb het een hele tijd probleemloos op 895 MB gedraait tot ik heb geupgrade naar 2 GB, maar ik gebruik het ook nog niet vaak.
In ieder geval is de kritiek op vista grotendeels onterecht. Toegegeven qua compatibiliteit is niet alles in orde maar dat is normaal. Dat was vroeger ook zo met xp en het is net omwille van de veiligheid.
En het Mojave Experiment bewijst ook dat vista zo slecht nog niet is en de de kritiek vanuit de verkeerde hoek komt... |
|
 | |
|